Nákupní košík
0x | 0,00 Kč
Nákupní košík
0x | 0,00 Kč
0x | 0,00 Kč
0x | 0,00 Kč
05.12.2015
V historii české Škodovky můžeme najít hned několik významných modelů. Co se však stalo s těmi, které se nikdy nedostaly do seriové výroby?
Ještě před revolucí inženýři z mladoboleslavského závodu přemýšleli, jak obohatit už tak úspěšného Favorita. V tehdejším Československu se jednalo o opravdu revoluční automobil s řadou moderních prvků a na tu dobu zcela revolučním designem. Do výroby se dostalo několik verzí, z nichž nejznámější jsou: Favorit, kombi Forman, Pick-up či cabrio MTX, které je dnes opravdu raritou. Málokdo však ví, že se uvažovalo i o verzi Coupé, které však nespatřila nikdy československé silnice. Zájem o tuhle verzi by pravděpodobně byl, tudíž můžeme jen spekulovat, proč tuhle třídveřovou raritu nalezneme jen v technických muzeích.
Vraťme se do roku 2002, na autosalonu v Ženevě se představila Škoda Tudor. Česká média v tu dobu považovala jako hotovou věc zařazení moderního a luxusního coupé do výroby. Nikdy se tomu však nestalo. Při prvním pohledu musí být každému jasné, že Tudor vycházel z nového Superbu, který měl tehdy pozitivní ohlas u veřejnosti. Při nostalgickém pohledu je škoda, že se Tudor nezačal nikdy vyrábět. V dnešní době by se jednalo zcela jistě o velmi žádanou ojetinu hlavně mezi mladými řidiči.
Nelze jednoznačně říci, zda Vision C zůstane prototyp navždy. Minulý rok se v rámci ženevského autosalonu představil první kus tohoto opravdu "ostrého" coupé a nutno říci, že nikoho nenechalo chladným. Na první pohled lze rozeznat zcela nový design, který nemůžeme spojovat s žádným jiným vozem. Škodovka tentokrát zvolila ostré hrany, sportovní a agresivní vzhled. Ze všech třech našich prototypů má však Vision C ještě reálnou šanci pro zařazení do výrobního procesu. Poslední měsíce se mluví o zájmu Číny a i trh tuzemský by zcela jistě nezůstal pozadu. Vzpomeňme si například na verzi Passata CC, který oživil nabídku koncernového Volkswagenu.